söndag 31 maj 2009

Wolverine-tajm

Japp, nu i fredags var jag och såg Wolverine filmen och måste säga att jag gillade den.
Nu är jag dessutom gammal serietidnings nörd. Inte längre dock, känns viktigt att få säga det. Så den enda punkten jag är kritisk till är hur Remy "Gambit" Lebeau pratar.
I serien är han nämligen cajun och det är fransk ättlingar som kommer främst från Louisiana. Alltså pratar de med en lite blandad engelsk, fransk och amerikansk söder.
Tänk killen som har en mus i "Den Gröna Milen". Det är cajun snack.

Men cool trailer.

Men annars en trevlig fredagskväll.

Igår var det annars Skrattstock men jag var för upptagen med att fira en födelsedag så jag har inget att kommentera.

1 kommentar:

  1. En kille som har en mus? Det missade jag i "Den gröna milen"...

    SvaraRadera