fredag 8 maj 2009

Veckans Nyheter 5 maj

Ja som sagt dåligt med blogginlägg. I tisdags körde jag veckans nyheter på Komikaze, frågade samma dag om det fanns tid så skämten var inte så skärpta som jag skulle velat ha de. I vanliga fall om jag vet en vecka innan så plockar man på sig nyheter allt eftersom nu hade jag det mesta från den dagen.

Här följer skämten i den ordning jag körde den.

"Luftfartsverket kommer avskeda personal för att ha porrsurfat på statens datorer. En anställd ska ha tillbringat 75% av sin arbetstid att porrsurfa.
De andra 25% ska han ha tillbringat på toaletten.

En 11-årig pojke i Gästrikland har fått en livvakt av sina föräldrar för att kunna gå till skolan och den här reportern blir så förbannad över att hans föräldrar inte kom på samma idé.

Kaupthing Bank har bytt namn. Detta är för att folk ska få förtroende igen för banken.
Så numera heter de Ålandsbanken. (vet inte riktigt vad jag menade med detta.)

Untamed en av Europas största fighting galor äger snart rum och för folk som inte har råd med biljett priserna rekommenderar jag Medborgarplatsen vid midnatt en löne lördag.

Viasat beslöt att flytta på en Tre Kronor match till förmån för Champions League.
På frågan varför sa Visats talesman: För till skillnad mot hockey VM är Champions League fortfarande något som folk bryr sig om.

Roxette ska göra comeback. Tack men nej tack. Det räcker nu.

Jag heter Alexander Forsell och det räcker."

De flesta gick ok men Ålandsbank grejen har jag som sagt ingen aning om vad f-n jag tänkte.

Sen körde Lasse Nilsen och Eric Löfmarck en mer genomtänkt nyhets inslag, något som Lasse Nilsen kör varje vecka på sin hemsida

Vet inte om jag får köra nästa vecka men då jäklar ska jag tänka ut nåt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar