måndag 25 maj 2009

Extra insatt blogg inlägg

Ja, det hör ju inte till vanligheterna att jag lägger in 2 st blogginlägg på 1 dag men jag såg detta klipp och det måste få så mycket uppmärksamhet det bara går.

Ja, ännu ett musik inlägg. Men Maxwell är ett sånt unikum. Jag är i grund och botten en ganska stor soul nörd. Alltid älskat soul i alla dess former, först och främst debutanters soul album, då dessa oftast är bäst.
Exempel på det är Donnie, Glenn Lewis och Remy Shand.
Finns betydligt fler än dessa men det ger vissa direktioner vad jag gillar.
Maxwell är något så unikt som 3 perfekta plattor i bagaget (finns 4 men live skivan räknar jag inte in) o nu äntligen kommer nästa skiva senare i år.
Den som tvivlar på hans storhet kolla in detta klipp och känn hur era cynism försvinner med tårarna som ert hjärta tvingar er gråta för så vackert är det.

Just så vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar