fredag 21 augusti 2009

Bloggens makt

Titeln på detta inlägg är inte menat om min blogg. Bara undrade lite lätt hur mycket makt en blogg kan ha.
Man säger att bloggandet hjälpte Obama till makten och sett över internet användandet har bloggare en del makt att hjälpa vissa produkter och så.

Skulle t.ex alla modebloggare i hela världen kunna sänka ett märke så pass mycket att märket försvinner?

Hörde en historia av en kollega i klädbranschen som hade haft en kund som hotat att skriva på alla modebloggar att märket han jobbade för var skit.

Då undrar jag hur många procent som skulle falla bort?

Baserar folk deras uppfattningar och klädbehov enbart med bloggs?

Jag vet att så är inte fallet men jag tyckte ändå att själva hotformen var kul.
Det skulle vara som att säga "Jag ska starta en facebook grupp som heter HATA märket!"

Kul tanke.

En annan kul tanke är det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar