söndag 21 mars 2010

Kul fredag, minst sagt.

Yes, har avklarat en stand-up dröm. 2 gig på 1 kväll.
Låter kanske lite töntigt men det är en sån där dröm jag fick av att se The Comedian.



Då får man se Jerry Seinfeld glida runt New York klubbarna, helst 2 eller 3 klubbar på en kväll och testa nytt. När jag såg det kunde jag känna att det där vill jag göra också och nu har jag det! Hoppas det blir fler gånger.

Första giget var på kafé Klaver och det var en jättemysig scen, annorlunda vad man är van vid.
Klubbvärden Karl-Axel Björnberg har gjort det jättebra och jag hoppas på att få komma tillbaka. Det giget finns inspelat med en mobil och ska laddas upp om youtube vill.

Sen i paus drog jag vidare till Flopp comedy (facebook grupp)på Victoria. Där var det då tävling eller comedy fight mellan 10 komiker däribland jag själv då. De andra var Joakim Thörn, Bianca Meyer, Mathias Heldevik, Farzad Nouri, Niklas Larsson, Leo Riggebo, Alireza Shokouhi, Hanna Danmo, Thanos Fotas och Paul Del Valle.
Skillnaden med det giget var att jag kom ihåg twilight biten annars var det samma material.
Tävlingen då? En hedrande tredje plats efter Niklas Larsson och kvällens vinnare Hanna Danmo.

En kul fredag, minst sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar