onsdag 3 februari 2010

Teach me!

Youtube är en fantastisk uppfinning som jag lovar började som en fylle idé. Visst det finns mycket skräp men ibland hittar man guldkorn. Jag hoppas för övrigt med e-böckernas frammarsch att man kan läsa youtubes historia och när de nämner vissa klipp trycker man bara på länken o vips är den där.

Men jag hade inte tänkt bara lovorda youtube utan istället använda det och visa er detta.



Min lillebror skickade detta till mig för jag har närt tankar på att bli lärare och som den här killen brinner för det och förklarar det blir man som nyfrälst.

Sen är det frågan om detta är nya sortens poesi eller om detta mer liknas vid spoken word. Finns likheter med stand-up och spoken word och jag har deltagit i framförallt en långdragen diskussion om vad skillnaden är utan att egentligen komma fram till något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar