torsdag 26 februari 2009

Gårdagen 25/2-09

Var och tittade på förstklassig stand-up igår på Syster o Bror.
Först var mc Marcus Palm och det var ett tag sen jag såg honom köra,
typ 5 år sen. Han var grym, jag beundrar de komiker som är så säkra på scen som bara flerårig vana kan ge. Sen följde Johan Sköld upp med en kvart, gillar hans dun skämt.
Marika Carlsson var nästa komiker och oj vilken glädje. Tror alla i publiken blev smittade av hennes leende. Efter paus var det Jessica Karlén som jag inte sett tidigare och det var en positiv överasskning. Sist ut var fullblodsproffset David Batra och det var bara att buga.

Själv måste jag försöka komma på något kul till nästa vecka, har lite idéer men det gäller att få det bra.

På tvn rullade en sit-com och jag häpnade över en översättning. En tjej i serien hade precis skaffat en pojkvän och när hon frågade sina tjejkompisar vad de tyckte om honom sa de: "He´s a keeper." De flesta vet vad detta betyder, att hon ska behålla denna kille. Men det har översatts till "Han är en skogshuggare."
Hurra för svenska översättare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar